Site icon Szallas.hu Blog

COVID-19 általános tájékoztató és navigációs oldal szállásadóknak – Szallas.hu

covid-információk-szallasadoknak-koronavírus-utazás-temaban

Mi, a Szallas.hu Zrt.-nél elkötelezettek vagyunk mind vendégeink, mind partnereink biztonságáért és bizalmáért, különösen most, a koronavírus (COVID-19) okozta járvány idején.

Mint mindig, ezúttal is elhivatottan igyekszünk a lehető legjobb szolgáltatást nyújtani és segíteni, hogy nyugodtan és biztonsággal tervezhessenek. Ezen az oldalon szeretnénk megosztani néhány fontos információt a szállásadó partnereink részére.

Információk a koronavírus idején szállásadók számára

Általános tájékoztató

Kérjük, hogy akár a vendég keresi fel Önöket foglalásának módosításával vagy lemondásával kapcsolatban, akár Önök döntenek úgy, hogy üzemszünet miatt nem tudják fogadni őket, rendszerünkben semmiképp ne töröljék a vendég foglalását egy gombnyomásra! Habár adminisztrációs felületünk erre lehetőséget ad, ennek ellenére mi mégis az alábbiakat szeretnénk kérni partnereinktől:

Ha a vendég mondja le foglalását:

Kérje meg a vendéget, hogy lemondás helyett módosítsa foglalását egy későbbi időszakra. Módosítás esetén ne kötbérezze a foglalást, hanem a már megtett előrefizetést számítsa bele a módosított dátum foglalási díjába.

Módosítás esetén mindenképp keresse ügyfélszolgálatunkat, hogy a módosítást rendszerünkben el tudjuk végezni! A módosítási igényt emailben küldjék a hotel@szallas.hu címre.

Lemondás esetén a legnagyobb rugalmasságot kérjük Önöktől a lemondási feltételek terén. Egy elengedett kötbér ma hatalmas pozitív üzenet a foglalók felé, melyet nem restelnek közölni a többi felhasználóval.

Ha Önök nem tudják fogadni a vendéget:

Az érintett foglalókkal mindenképpen vegye fel a kapcsolatot, és tájékoztassa a vendéget arról, hogy nem tudja fogadni. 

Kínáljon fel nekik alternatív időpontot, vagyis ajánlja fel a foglalás módosításának lehetőségét. Javaslatunk, hogy a már megtett előrefizetés a későbbi foglalás árába számítódjon bele.

Módosítás esetén mindenképp keresse ügyfélszolgálatunkat, hogy a módosítást rendszerünkben el tudjuk végezni! A módosítási igényt emailben küldjék a hotel@szallas.hu címre.

A vendégek értesítésével párhuzamosan a Szallas.hu-t is tájékoztassák, hogy az elrendelt üzemszünetet meddig kívánják tartani. Nagyban segíti munkánkat, ha adnak meg olyan elérhetőségeket, melyeken ügyfélszolgálatunk elérheti Önöket a vendégek kéréseivel, kérdéseivel kapcsolatban.

Emellett ezen intézkedéseket, beállításokat kérjük:

Üzemszünet esetén ne állítson egész évre teltházat, illetve ne kérje szálláshelyének inaktiválását! Javasoljuk, hogy kisebb intervallumokban hirdessen üzemszünetet. Jelen esetben április 30-ig, és amennyiben szükséges hosszabbítson rajta.

Szallas.hu Adminisztrációs felületén aktualizálja beállításait egy évre előre, hogy az év hátralévő időszakára naprakész beállítások alapján foglalhassanak a vendégek, valamint kollégáink számára is segítséget nyújthat egy-egy módosítási folyamat során. 

A felsoroltakat alkalmazva közösen elérhetjük, hogy a foglalásaikat a vendégek módosítsák és ne töröljék. A Szallas.hu megfeszített munkával igyekszik minden vendégnek és ezáltal minden szálláshelynek segíteni, melyhez az Önök segítségét is kérjük. 


Szallas.hu javaslata partnerszálláshelyeinek a lemondások kezelésére

Amennyiben a vendég lemondja a foglalást, köteles vagyok elengedni a kötbért?

Javasoljuk, hogy a koronavírus miatt kialakult veszélyhelyzetre való tekintettel rugalmasan kezeljék a foglalások lemondási feltételeit, annak érdekében, hogy a vendég egy másik alkalommal még igénybe vegye a szolgáltatásait. Természetesen a végleges döntést Ön hozza meg, de jelen esetben javasoljuk, hogy engedje el a vendégek kötbérfizetési kötelezettségét.

Különbözetet kell fizetnem, ha nem fogadom a vendéget és a Szallas.hu másik, alternatív lehetőséget biztosít a vendég számára?

Jelenlegi kormányrendeletek figyelmeztetik a lakosságot a vészhelyzetre és a helyes magatartásra, viszont kormányrendelet nem korlátozza a lakóhely/tartózkodási hely elhagyását.  
Összegezve jelen esetben vis maior az a helyzet, amikor a hatóság korlátozza az egyének utazását, tehát maga a koronavírus ténye, nem vis maior. (lsd. MSZÉSZ ajánlás a szállodák részére a koronavírussal kapcsolatban)
A fenti esetet tekintve Általános Szerződési Feltételeinkben foglaltak az irányadók, melytől jelenleg eltérni nem tudunk. Ennek következtében, ha a vendég mindenképpen ragaszkodik az utazáshoz, mely csak helyettesítő szálláshely segítségével oldható meg, valamint a pótló megoldás többletköltséggel jár, úgy az, ebben az esetben is a nem fogadó szállásadót terheli. 
Szeretnénk megjegyezni, hogy kollégáink minden esetben arra törekszenek, hogy ezen különbözet fizetési kötelezettséget elkerüljék. 

Kérhetek a módosításért módosítási díjat?

Javasoljuk, hogy a szolgáltatásait díjmentesen engedélyezze módosítani. A koronavírus miatt kialakult veszélyhelyzetre való tekintettel javasoljuk, hogy rugalmasan kezeljék a foglalások módosítási feltételeit, annak érdekében, hogy a vendég egy másik alkalommal még igénybe vegye a szolgáltatásait.

A jelenlegi helyzetben milyen szabályok vonatkoznak partnereinkre a jutalék egyeztetést és számla fizetést illetően, amennyiben a foglalás meghiúsul?

Ahogyan normál esetben is, előfordulhat, hogy a foglalás rendszerünkben aktív státuszban marad. Ennek lehet az oka az, hogy a vendég nem mondta le foglalását, nem jelent meg a szálláshelyen, továbbá partnerünk sem élt az adminisztrációs felület adta lemondás lehetőségével.
Kérjük, hogy az aktuális jutalékegyztetőt a továbbiakban is a megszokottaknak megfelelően töltse ki és küldje vissza részünkre, azaz jelölje a megvalósult és meghiúsult foglalásokat.

Szállásadóként törölhető-e a foglalás az Adminisztrációs felületen keresztül, amennyiben a vendég azt jelzi, hogy semmiképpen sem tart igényt a foglalásra?

Minden esetben kérjük partnereinket, hogy próbálják meg a módosítás lehetőségét felajánlani a vendég számára, viszont ha a vendég ettől elzárkózik, úgy kérjük használja a Vendég által jelzett foglalás lemondás opciót, melyet az adott vendég foglalásnak részleteire kattintva ér el.

Mikor módosíthatom szállásadóként a vendég foglalását, anélkül, hogy az Ügyfélszolgálat segítségét kérném?

Jelenleg a rendszerünk nem ad lehetőséget arra, hogy partnereink módosítsák az Adminisztrációs felületen keresztül a foglalásokat. Kérjük, hogy a vendég módosítási igényét minden esetben jelezze részünkre írásban a hotel@szallas.hu e-mail címen, illetve kérjük a levél címzettjeihez a vendég foglalásban megadott elérhetőségét is csatolja. Kollégáink megnövekedett kapacitással kezelik a módosítási igényeket.

Mi lesz azokkal a vendégekkel, akik még nem tudják, hogy mikorra szeretnék módosítani az időpontot?

A foglalásuk felhasználásának időpontjában bizonytalan vendégeket kérjük elsősorban nyugtassa meg, főként ha már előlegfizetési kötelezettségüket teljesítették, hogy a befizetett összeg nem vész el (amennyiben belső szabályzatuk részéről biztosított). A meglévő foglalás minden esetben az Ügyfélszolgálatunk segítségével módosítható szabad kapacitás és szezonális árváltozás függvényében.

Mi a különbség a bezárás és az üzemszünet között?

Adott szálláshely bezárása jogi értelemben súlyosabb következményeket róhat annak tulajdonosára, üzemeltetőjére, ellenben az átmeneti üzemszünet kihirdetése, mely időszak alatt a szálláshelyek átmenetileg nem fogadnak vendégeket. 
A bezárás tényének kihirdetést követő újranyitás esetén ismételten szükséges végigjárni azon lépéseket, mely egy szálláshely megnyitásával együtt járnak. 

Hogyan kezeljem azokat a foglalásokat, akik számára elérhetővé tettem szálláshelyem foglalhatóságát, viszont az elhúzúdó járvány miatt sajnos mégsem tudom teljesíteni?

Kérjük, elsősorban próbáljon meg a vendéggel egy módosított dátumot egyeztetni. Amennyiben a  vendég számára kötött a dátum, kérjük jelezze Ügyfélszolgálatunk részére, hogy a vendéget fogadni nem tudja az átmeneti üzemszünet határidejének elhúzódása miatt, írásban a hotel@szallas.hu e-mail címen. Kollégáink megnövekedett kapacitással kezelik a módosítási igényeket.

Van- e lehetőség a jelen helyzetben szálláshelyemet regisztrálni? Hol tudom ezt megtenni?

Természetesen alapvető ügyfélszolgálati folyamatainkat is 100%-ban ellátjuk, így a bejövő telefonok és regisztrációk kezelését. 
Szálláshelyét a https://szallas.hu/regisztracio linken tudja regisztrálni rendszerünkbe. 

Hogy kell zárni a kapacitást?

A jelen helyzetben javasoljuk, hogy az átmeneti üzemszünet idejére zárolja kapacitását, azon időszakra, amikor szünetel a vendégek fogadása. Ezen beállítást az Adminisztrációs felületen keresztül tudja beállítani az Árak és kapacitás táblában, a kapacitás 0-ra állításával. 
Beállítások kezelése esetén, amennyiben segítségre lenne szüksége, kérem hívja Ügyfélszolgálatunkat a +36303442001-es telefonszámon, vagy üzenjen nekünk a hotel@szallas.hu e-mail címen.

Az Erzsébet-programot hogyan érinti a koronavírus?

Erzsébet-program március 30-án indul változatlan a feltételekkel. Annyi változott a jelenlegi járványhelyzetre való tekintettel, hogy a foglalási ablak módosításra került. Az Erzsébet-program szálláshelyutalvánnyal rendelkező vendégek augusztus 15-ig tehetik meg foglalásaikat.

Mit tehetek azért, hogy a járvány lecsengése utána minél több vendég foglaljon hozzám?

Nagyon fontosnak tartjuk, hogy mind az árak, mind a kapacitások, mind a beállítások tekintetében naprakész adatokkal szolgáljon a jövőre nézve, ugyanis egy helytelen beállítás vendégeket bizonytalaníthat vagy riaszthat el, és emiatt máshová tehetik meg foglalásukat.
Kérjük a szálláshelyeket, hogy nézzék át adminisztrációs felületüket, és kérdés esetén kérjék kollegáink segítségét a menüben található elérhetőségeken.

Szálláshelyemen teljesen megállt az élet új foglalások terén. Máshol is jellemző ez?

Igen, sajnos Magyarországon minden szálláshely, függetlenül méretétől és besorolásától, részesül a foglalások lemondásában, illetve abban, hogy a tavaszi hónapokra teljesen elmaradnak az új foglalások. A július-augusztusi hónapokra még látunk “mozgást”, de azon hónapokra is a foglalások áttolása jellemző inkább.

Hűségprogramról kaptam tájékoztató levelet a szallas.hu-tól, és kolléga is keresett már ez ügyben telefonon. Biztos aktuális most ez a téma, amikor az emberek nem mernek utazni?

A Szallas.Klub hűségprogramunkhoz a szálláshelyek csatlakozása önkéntes. Jelenleg számos szálláshelynél válthatják be útitallérjaikat a foglalók, így egy szálláshelynek mint beváltóhelynek ma mindenképpen plusz megjelenést, plusz lehetőséget jelent ez a több mint 12.000 szálláshelypartnerünk között. A hűségprogram is egy jó lehetőség arra, hogy fel tudjunk készülni arra az időszakra, amikor a vendégek újra kezdenek foglalni és utazni.

Miért foglalkozzak most akár egy percet is a szallas.hu adminisztrációs rendszerével, amikor nem kapok egyetlen foglalást sem tőlük?

Készítse fel adatlapját a járvány utáni időszakra, amikor a foglalók várhatóan nagy mennyiségben teszik meg foglalásaikat. 
Ahogyan egész országunk területén, úgy a szallas.hu-n is jelentősen lecsökkent az új foglalások száma. A mostani időszak viszont jó alkalom arra, hogy minden online felületen, így a szallas.hu-n is karban tartsuk szálláshelyünkről feltett információkat, árakat, frissítsük képeinket, leírásunkat stb. Továbbra is nagyon fontos az árparitás és kapactiásparitás megtartása, hogy a vendéget ne bizonytalanítsuk el sem ma sem a jövőben foglalása megtételekor.

Mi számít “vis maior” helyzetnek jogi értelemben? “Vis maior” esetén valóban a teljes összeget vissza kell fizetnem a vendégnek?

Alapvetően igen, viszont mindaddig, ameddig nincs lakhelyelhagyási tilalom, vis majort csak azok a vendégek tudnak érvényesíteni, akik hatósági karantén alatt vannak és emiatt nem tudnak utazni. 

Hol érhetem el a Szallas.hu partnerkapcsolati csapatát ha kérdésem lenne?

Csapatunkat minden nap 8:00 – 16:30 között a hotel@szallas.hu, és a +36 30 344-2001-es telefonszámon érheti el hétköznapokon. 

Hol érhetem el a Szallas.hu sales csapatát?

A Szallas.hu sales csapatát az alábbi elérhetőségeken érhetik el:
– Észak-Magyarország és Észak-Alföldön található partnereink:
Szarka Dániel: +36202494628 daniel.szarka@szallas.hu
– Dél-Alföld, Tisza-tó és Mátra környéke
Horváth Viktor: +36 30 988 2036, viktor.horvath@szallas.hu
– Közép-Dunántúl, Balaton és Budapest
Pajor Csilla: +36 30 284 4153, csilla.pajor@szallas.hu
– Délkelet-Balaton és Dél-Alföld
Teimel VIktor: +36 30 820 1637, viktor.teimel@szallas.hu
– Északnyugat-Dunántúl és Budapest
Montvai Ádám: +36 30 790 6373 adam.montvai@szallas.hu 


 

Hogyan segít most partnereinek a Szallas.hu

Szállásadó partnereknek ingyenes megjelenést biztosítunk a blog.szallas.hu oldalon.


Exit mobile version