Mi, a Szallas.hu Zrt.-nél elkötelezettek vagyunk mind vendégeink, mind partnereink biztonságáért és bizalmáért, különösen most, a koronavírus (COVID-19) okozta járvány idején.
Mint mindig, ezúttal is elhivatottan igyekszünk a lehető legjobb szolgáltatást nyújtani és segíteni, hogy nyugodtan és biztonsággal tervezhessenek. Ezen az oldalon szeretnénk megosztani néhány fontos információt a szállásadó partnereink részére.
Információk a koronavírus idején szállásadók számára
Általános tájékoztató
Kérjük, hogy akár a vendég keresi fel Önöket foglalásának módosításával vagy lemondásával kapcsolatban, akár Önök döntenek úgy, hogy üzemszünet miatt nem tudják fogadni őket, rendszerünkben semmiképp ne töröljék a vendég foglalását egy gombnyomásra! Habár adminisztrációs felületünk erre lehetőséget ad, ennek ellenére mi mégis az alábbiakat szeretnénk kérni partnereinktől:
Ha a vendég mondja le foglalását:
Kérje meg a vendéget, hogy lemondás helyett módosítsa foglalását egy későbbi időszakra. Módosítás esetén ne kötbérezze a foglalást, hanem a már megtett előrefizetést számítsa bele a módosított dátum foglalási díjába.
Módosítás esetén mindenképp keresse ügyfélszolgálatunkat, hogy a módosítást rendszerünkben el tudjuk végezni! A módosítási igényt emailben küldjék a hotel@szallas.hu címre.
Lemondás esetén a legnagyobb rugalmasságot kérjük Önöktől a lemondási feltételek terén. Egy elengedett kötbér ma hatalmas pozitív üzenet a foglalók felé, melyet nem restelnek közölni a többi felhasználóval.
Ha Önök nem tudják fogadni a vendéget:
Az érintett foglalókkal mindenképpen vegye fel a kapcsolatot, és tájékoztassa a vendéget arról, hogy nem tudja fogadni.
Kínáljon fel nekik alternatív időpontot, vagyis ajánlja fel a foglalás módosításának lehetőségét. Javaslatunk, hogy a már megtett előrefizetés a későbbi foglalás árába számítódjon bele.
Módosítás esetén mindenképp keresse ügyfélszolgálatunkat, hogy a módosítást rendszerünkben el tudjuk végezni! A módosítási igényt emailben küldjék a hotel@szallas.hu címre.
A vendégek értesítésével párhuzamosan a Szallas.hu-t is tájékoztassák, hogy az elrendelt üzemszünetet meddig kívánják tartani. Nagyban segíti munkánkat, ha adnak meg olyan elérhetőségeket, melyeken ügyfélszolgálatunk elérheti Önöket a vendégek kéréseivel, kérdéseivel kapcsolatban.
Emellett ezen intézkedéseket, beállításokat kérjük:
Üzemszünet esetén ne állítson egész évre teltházat, illetve ne kérje szálláshelyének inaktiválását! Javasoljuk, hogy kisebb intervallumokban hirdessen üzemszünetet. Jelen esetben április 30-ig, és amennyiben szükséges hosszabbítson rajta.
Szallas.hu Adminisztrációs felületén aktualizálja beállításait egy évre előre, hogy az év hátralévő időszakára naprakész beállítások alapján foglalhassanak a vendégek, valamint kollégáink számára is segítséget nyújthat egy-egy módosítási folyamat során.
A felsoroltakat alkalmazva közösen elérhetjük, hogy a foglalásaikat a vendégek módosítsák és ne töröljék. A Szallas.hu megfeszített munkával igyekszik minden vendégnek és ezáltal minden szálláshelynek segíteni, melyhez az Önök segítségét is kérjük.
Szallas.hu javaslata partnerszálláshelyeinek a lemondások kezelésére
Javasoljuk, hogy a koronavírus miatt kialakult veszélyhelyzetre való tekintettel rugalmasan kezeljék a foglalások lemondási feltételeit, annak érdekében, hogy a vendég egy másik alkalommal még igénybe vegye a szolgáltatásait. Természetesen a végleges döntést Ön hozza meg, de jelen esetben javasoljuk, hogy engedje el a vendégek kötbérfizetési kötelezettségét.
Jelenlegi kormányrendeletek figyelmeztetik a lakosságot a vészhelyzetre és a helyes magatartásra, viszont kormányrendelet nem korlátozza a lakóhely/tartózkodási hely elhagyását.
Összegezve jelen esetben vis maior az a helyzet, amikor a hatóság korlátozza az egyének utazását, tehát maga a koronavírus ténye, nem vis maior. (lsd. MSZÉSZ ajánlás a szállodák részére a koronavírussal kapcsolatban)
A fenti esetet tekintve Általános Szerződési Feltételeinkben foglaltak az irányadók, melytől jelenleg eltérni nem tudunk. Ennek következtében, ha a vendég mindenképpen ragaszkodik az utazáshoz, mely csak helyettesítő szálláshely segítségével oldható meg, valamint a pótló megoldás többletköltséggel jár, úgy az, ebben az esetben is a nem fogadó szállásadót terheli.
Szeretnénk megjegyezni, hogy kollégáink minden esetben arra törekszenek, hogy ezen különbözet fizetési kötelezettséget elkerüljék.
Javasoljuk, hogy a szolgáltatásait díjmentesen engedélyezze módosítani. A koronavírus miatt kialakult veszélyhelyzetre való tekintettel javasoljuk, hogy rugalmasan kezeljék a foglalások módosítási feltételeit, annak érdekében, hogy a vendég egy másik alkalommal még igénybe vegye a szolgáltatásait.
Ahogyan normál esetben is, előfordulhat, hogy a foglalás rendszerünkben aktív státuszban marad. Ennek lehet az oka az, hogy a vendég nem mondta le foglalását, nem jelent meg a szálláshelyen, továbbá partnerünk sem élt az adminisztrációs felület adta lemondás lehetőségével.
Kérjük, hogy az aktuális jutalékegyztetőt a továbbiakban is a megszokottaknak megfelelően töltse ki és küldje vissza részünkre, azaz jelölje a megvalósult és meghiúsult foglalásokat.
Minden esetben kérjük partnereinket, hogy próbálják meg a módosítás lehetőségét felajánlani a vendég számára, viszont ha a vendég ettől elzárkózik, úgy kérjük használja a Vendég által jelzett foglalás lemondás opciót, melyet az adott vendég foglalásnak részleteire kattintva ér el.
Jelenleg a rendszerünk nem ad lehetőséget arra, hogy partnereink módosítsák az Adminisztrációs felületen keresztül a foglalásokat. Kérjük, hogy a vendég módosítási igényét minden esetben jelezze részünkre írásban a hotel@szallas.hu e-mail címen, illetve kérjük a levél címzettjeihez a vendég foglalásban megadott elérhetőségét is csatolja. Kollégáink megnövekedett kapacitással kezelik a módosítási igényeket.
A foglalásuk felhasználásának időpontjában bizonytalan vendégeket kérjük elsősorban nyugtassa meg, főként ha már előlegfizetési kötelezettségüket teljesítették, hogy a befizetett összeg nem vész el (amennyiben belső szabályzatuk részéről biztosított). A meglévő foglalás minden esetben az Ügyfélszolgálatunk segítségével módosítható szabad kapacitás és szezonális árváltozás függvényében.
Adott szálláshely bezárása jogi értelemben súlyosabb következményeket róhat annak tulajdonosára, üzemeltetőjére, ellenben az átmeneti üzemszünet kihirdetése, mely időszak alatt a szálláshelyek átmenetileg nem fogadnak vendégeket.
A bezárás tényének kihirdetést követő újranyitás esetén ismételten szükséges végigjárni azon lépéseket, mely egy szálláshely megnyitásával együtt járnak.
Kérjük, elsősorban próbáljon meg a vendéggel egy módosított dátumot egyeztetni. Amennyiben a vendég számára kötött a dátum, kérjük jelezze Ügyfélszolgálatunk részére, hogy a vendéget fogadni nem tudja az átmeneti üzemszünet határidejének elhúzódása miatt, írásban a hotel@szallas.hu e-mail címen. Kollégáink megnövekedett kapacitással kezelik a módosítási igényeket.
Természetesen alapvető ügyfélszolgálati folyamatainkat is 100%-ban ellátjuk, így a bejövő telefonok és regisztrációk kezelését.
Szálláshelyét a https://szallas.hu/regisztracio linken tudja regisztrálni rendszerünkbe.
A jelen helyzetben javasoljuk, hogy az átmeneti üzemszünet idejére zárolja kapacitását, azon időszakra, amikor szünetel a vendégek fogadása. Ezen beállítást az Adminisztrációs felületen keresztül tudja beállítani az Árak és kapacitás táblában, a kapacitás 0-ra állításával.
Beállítások kezelése esetén, amennyiben segítségre lenne szüksége, kérem hívja Ügyfélszolgálatunkat a +36303442001-es telefonszámon, vagy üzenjen nekünk a hotel@szallas.hu e-mail címen.
Erzsébet-program március 30-án indul változatlan a feltételekkel. Annyi változott a jelenlegi járványhelyzetre való tekintettel, hogy a foglalási ablak módosításra került. Az Erzsébet-program szálláshelyutalvánnyal rendelkező vendégek augusztus 15-ig tehetik meg foglalásaikat.
Nagyon fontosnak tartjuk, hogy mind az árak, mind a kapacitások, mind a beállítások tekintetében naprakész adatokkal szolgáljon a jövőre nézve, ugyanis egy helytelen beállítás vendégeket bizonytalaníthat vagy riaszthat el, és emiatt máshová tehetik meg foglalásukat.
Kérjük a szálláshelyeket, hogy nézzék át adminisztrációs felületüket, és kérdés esetén kérjék kollegáink segítségét a menüben található elérhetőségeken.
Igen, sajnos Magyarországon minden szálláshely, függetlenül méretétől és besorolásától, részesül a foglalások lemondásában, illetve abban, hogy a tavaszi hónapokra teljesen elmaradnak az új foglalások. A július-augusztusi hónapokra még látunk “mozgást”, de azon hónapokra is a foglalások áttolása jellemző inkább.
A Szallas.Klub hűségprogramunkhoz a szálláshelyek csatlakozása önkéntes. Jelenleg számos szálláshelynél válthatják be útitallérjaikat a foglalók, így egy szálláshelynek mint beváltóhelynek ma mindenképpen plusz megjelenést, plusz lehetőséget jelent ez a több mint 12.000 szálláshelypartnerünk között. A hűségprogram is egy jó lehetőség arra, hogy fel tudjunk készülni arra az időszakra, amikor a vendégek újra kezdenek foglalni és utazni.
Készítse fel adatlapját a járvány utáni időszakra, amikor a foglalók várhatóan nagy mennyiségben teszik meg foglalásaikat.
Ahogyan egész országunk területén, úgy a szallas.hu-n is jelentősen lecsökkent az új foglalások száma. A mostani időszak viszont jó alkalom arra, hogy minden online felületen, így a szallas.hu-n is karban tartsuk szálláshelyünkről feltett információkat, árakat, frissítsük képeinket, leírásunkat stb. Továbbra is nagyon fontos az árparitás és kapactiásparitás megtartása, hogy a vendéget ne bizonytalanítsuk el sem ma sem a jövőben foglalása megtételekor.
Alapvetően igen, viszont mindaddig, ameddig nincs lakhelyelhagyási tilalom, vis majort csak azok a vendégek tudnak érvényesíteni, akik hatósági karantén alatt vannak és emiatt nem tudnak utazni.
Csapatunkat minden nap 8:00 – 16:30 között a hotel@szallas.hu, és a +36 30 344-2001-es telefonszámon érheti el hétköznapokon.
A Szallas.hu sales csapatát az alábbi elérhetőségeken érhetik el:
– Észak-Magyarország és Észak-Alföldön található partnereink:
Szarka Dániel: +36202494628 daniel.szarka@szallas.hu
– Dél-Alföld, Tisza-tó és Mátra környéke
Horváth Viktor: +36 30 988 2036, viktor.horvath@szallas.hu
– Közép-Dunántúl, Balaton és Budapest
Pajor Csilla: +36 30 284 4153, csilla.pajor@szallas.hu
– Délkelet-Balaton és Dél-Alföld
Teimel VIktor: +36 30 820 1637, viktor.teimel@szallas.hu
– Északnyugat-Dunántúl és Budapest
Montvai Ádám: +36 30 790 6373 adam.montvai@szallas.hu
Hogyan segít most partnereinek a Szallas.hu
Szállásadó partnereknek ingyenes megjelenést biztosítunk a blog.szallas.hu oldalon.