Site icon Szallas.hu Blog

Segítünk elűzni a téli depressziót! 5 tipp és 5 wellnesshotel a feltöltődésért


Az évnek ebben az időszakában reggel még, délután pedig már sötét van. Azonban ez nem ok a búskomor hangulatra! Íme néhány tipp, hogy kihozd a maximumot a szürke, borongós napokból is! 5 tipp és 5 wellnesshotel, amely segít elűzni a téli depressziót!

Győzd le a téli depressziót!

A téli depressziót decemberben az év végi kimerültségre, januártól pedig csak egyszerűen a fényhiányra szoktuk visszavezetni. Természetesen mind a kettő nyomós ok a fáradtságra, viszont a munkahelyi hajtást nem nagyon tudjuk elkerülni és az égre sem tudunk verőfényes napsütést varázsolni, ezért a legjobb, amit tehetünk az, ha megpróbáljuk úgy alakítani napjainkat, hogy a téli depresszió tüneteit a legkevésbé produkáljuk. Nézzük is meg, hogy mivel kerülhetjük el a letörtség-érzést a hideg hónapokban!

5 tipp, amely segít elűzni a téli depressziót

A szolárium boldogít?

Furcsának tűnhet, hogy valaki szomorú csak azért, mert borongós az idő, viszont kutatások szerint megalapozott ez a feltevés. Magyarországot is érinti a téli hónapok időjárása miatti jelenség, viszont a skandináv országokban még durvább a helyzet.

Ha ki vagy borulva, hogy fáradt vagy, nem érzed jól magad a bőrödben és még az idő is rossz, akkor képzeld el, mit érezhetnek a svédek! Na jó, ez senkit nem nyugtat meg főleg, ha onnan nézzük a dolgot, hogy bezzeg a mediterrán országokban senkinek sincs ilyen problémája.

Viszont azt nem várhatjuk, hogy kis hazánk éghajlata kövesse a mi igényeinket, így nekünk kell hozzá igazodnunk! Erre az egyik jó módszer a szolárium. Szakemberek szerint valójában a fényterápia lenne a legjobb, viszont az Magyarországon nem túl elterjedt, így maradt a jól bevált szoli.

A szolárium boldogít?

Nyilván figyelembe kell venni azt is, hogy milyen az ember bőrtípusa, illetve krémek használatával óvni kell magunkat a káros sugaraktól, viszont ha nem visszük túlzásba, akkor hetente néhány perc a jó melegben és a fényben is elég ahhoz, hogy boldogabbak legyünk!

Illetve ne feledkezzünk meg a legjobb módszerről, a valódi napfényről sem!
Nem mindenhol ilyen az időjárás, mint nálunk, így azzal járunk a legjobban, ha felülünk a repülőre és elutazunk egy mediterrán helyre, ahol kedvünkre sütkérezhetük.

Ide kattintva válogathatsz Szicília, Eilat, Agadir, Athén, Dubai, Ciprus és a Kanári-szigetek szállásai közül!

Élvezd a mozgást!

Szintén bizonyított tény, hogy a testmozgás hatására endorfin szabadul fel a szervezetben, így örömet okoz.

Igen, még akkor is, ha kínszenvedés rávennünk magunkat az edzésre és utána napokig izomlázunk van! Ilyenkor legalább büszkék lehetünk, hogy a szokásos lustálkodás helyett tettünk valamit az egészségünkért (és a nyári bikini formáért).

A mozgás örömet okoz

Viszont a testmozgás nem feltétlenül az izzasztó aerobicot, futást vagy az edzőtermi súlyok emelgetését jelenti. Valljuk be, hogy keveseknek van kedve és lelki ereje ahhoz, hogy reggel csak ezért felkeljen hamarabb, este pedig általában alig várjuk, hogy a meleg ágyba bújhassunk. Viszont van megoldás arra is, hogy ne szenvedés legyen a mozgás, hanem szórakozás!

Ha kellemesebb az idő, akkor érdemes kirándulni egy kicsit a családdal vagy a barátainkkal. Így két legyet üthetünk egy csapásra, mivel a mozgás is meg van és természetes fény is ér minket, ami halovány ugyan, de az egészségnek és közérzetnek mindenképpen jót tesz. Arról nem is beszélve, hogy mindeközben a szeretteinkkel lehetünk, ami szintén boldogságot okoz.

A bowling és a tánc is kiváló megoldás lehet a szórakoztató mozgásra. Mindkettő esetében olyan emberekkel veheted körül magad, akik közel állnak hozzád, így a szórakozás már garantált és ráadásul észrevétlenül mozogsz is közben!

Kalandra fel! Aktív kikapcsolódási lehetőségek szerte az országban! >>

Egészséges étel = Harmonikus élet

Manapság már egyre nehezebb megmondani, hogy mi az egészséges és mi nem az. Eddig káros volt a kávé és a csoki, mostanában viszont hallani a jótékony hatásukról is. Mindennek bizonyítják az ellenkezőjét, azonban azt biztosan lehet tudni, hogy melyik étel milyen anyagokat szabadít fel a szervezetben.

Az egészséges étel is lehet finom

Erre alapozva mindenképpen figyelni kell például a fehérje- és az omega 3 bevitelre. Együnk húst, halakat, tejtermékeket, tojást, avokádót és olajos magvakat hetente több alkalommal is! A cukroknál az egyensúly a fontos! Stresszes időszakban sokszor kívánunk édességet, viszont ezzel óvatosnak kell lenni, mert átmenetileg boldogságot okoz ugyan, viszont később hirtelen megint mélypontot érünk el vele. Célszerűbb inkább gyümölcsökből hozzájutni a cukorhoz, így lassabban lesz jobb kedvünk, viszont nem fordul a visszájára a hatás és tovább ki is tart.

Azonban ne felejtsük azt sem, hogy a nagy diétázások, a cukor megvonása nincs jó hatással a szervezetre! A memóriára is negatívan hat, illetve a koncentrációt is rontja. Na meg persze senki sem lesz attól boldog, ha nem eszik cukrot.

Good Vibes Only

A rossz időben, szomorkásabb napokon is fontos a pozitivitás!
Az első lépés lehet az, hogy minden nap végén átgondoljuk, hogy aznap milyen szuper dolgok történtek velünk. De komolyan! Nem úgy, hogy semmi jó nem volt, tök fáradt vagyok és amúgy is csak aludni szeretnék.

Minden nap történik valami klassz dolog, még akkor is, ha olyan kis apróságról van szó, hogy percekig kell gondolkodnunk, hogy egyáltalán eszünkbe jusson.

Pozitív gondolatok segítenek legyőzni a téli depressziót

Szintén jó ötlet Matt Cutts elmélete, ami egyre jobban terjed a világon.
Ő azt tanácsolja, hogy 30 napig próbálj ki valami újat, amit eddig nem mertél, nem volt kedved hozzá, vagy mindig a fáradtságra fogtad és halogattad. Ez lehet a sport, az olvasás, több idő a szeretteiddel, barátaiddal vagy akár egy új szakma, tevékenység megismerése, megtanulása. Matt minden nap készített egy képet, így nem csak kizökkent a napi rutinból, hanem 30 nap elteltével vissza is tudta nézni, hogy mennyi mindent elért ilyen rövid idő alatt.

Természetesen ha elkezded ezt a “kihívást”, akkor nem kötelező a harmincadik napon abbahagyni. Nyugodtan folytathatod amíg csak szeretnéd, hiszen felszabadító érzés és elégedettséggel tölt el. Viszont itt nincs csalás! Teljesen oda kell tenned magad kifogások nélkül!

Egyszerűen csak pihenj!

Az utolsó tippünk a legegyszerűbb megoldás: pihenj! Nyűgösen, fáradtan amúgy is csak erre vágyunk. Ez persze nem csak az ágyban fekvés lehet (bár valljuk be, hogy csodálatos érzés), hanem sokkal jobb, ha útnak indulunk és wellnessezünk néhány napig! Ha kimozdulunk otthonról akkor akár kirándulhatunk vagy városnézésre is mehetünk, de nem minden az aktivitásról szól, így az ember hangulatától függően az is tökéletes lehet, ha egy szálloda wellness részlegén töltjük az egész napot és élvezzük a kényeztetést!

A jó alvás fél egészség

A következő szálláshelyek kiváló wellness szolgáltatásokat nyújtanak.
Válogass te is közülük és indulás pihenni!

5 hazai wellness szálloda, ahol maximális a kényeztetés!

Varázslatos Bambara Hotel Felsőtárkány****

Wellness szolgáltatások:

A Bambara hangulatos barlangfürdője

Castellum Hotel Hollókő****

Wellness szolgáltatások:

Castellum Hotel Hollókő ****

Hotel Európa Fit Hévíz ****

Wellness szolgáltatások:

A Hotel Európa Fit káprázatos wellness részlege

Colosseum Hotel Mórahalom****

Wellness szolgáltatások:

Colosseum Hotel Mórahalom****

Mesés Shiraz Hotel Egerszalók****

Wellness szolgáltatások

A Shirazban a wellness is mesés

Még több pihentető szálláshelyet találsz a szallas.hu oldalán >>

(fotók: shutterstock, szallas.hu)


Exit mobile version