Mindig érdekelt, hogy mi történik egy szállodában a kulisszák mögött. Ezért egy-egy magyarországi szálloda kiváló szakembereit faggattam. Hogyan léptek a pályára, mit szeretnek benne, hogy alakul egy napjuk, és mit csinálnak, ha nem dolgoznak.
A kulisszák mögött: Szarjas Tímea, szállodaigazgató
Nemrégiben a Hotel Sopron egy teljes emeletét felújították, úgy hogy a többi részében vendégek laktak. Ennek részleteiről kérdeztük az igazgatónőt.
Miért most került sor a felújításra?
Tavaly év végén a tulajdonos elfogadott egy 5 éves felújítási tervet, ennek a része volt az első emeleti szobák és a folyosó felújítása.
A felújításokat mindig ez év elejére tervezzük (a kisebb szállodai forgalom miatt), így ha valami nem áll rendelkezésre, akkor muszáj módosítani, így történt ebben az évben is. Azt a döntést hoztuk, hogy az I. emeleti szobák kivitelezése oldható meg a legrövidebb idő alatt, ezért kezdtük ezzel a felújítási tervet.
Mi határozta meg a felújított szobák stílusát?
A szobák kialakításánál követtük azt a stílust, amit a már 2012-ben felújított 2. emeleti szobáknál elkezdtünk. Fontos volt még, hogy a stílus letisztult legyen, a színek kiválasztásánál is erre törekedtünk. Ebben segítségünkre volt két fiatal belsőépítész hölgy, akik a fürdőszoba megtervezése mellett még a folyósok kialakításában is segítségünkre voltak.
Az előző felújításhoz képest nagyobb változtatás volt még, hogy a szobákba nem szőnyeget, hanem vinil padlót tettünk, aminek a tisztán tartása és kezelhetősége sokkal könnyebb, mint a szőnyegé. Az allergiás betegeknek, akik a porra allergiásak meg különösen jó.
Milyen nehézségek adódtak a felújítás során? Hogy viselték mindezt a vendégek?
A megvalósítás során mindig az a legnagyobb kihívás, hogy több kivitelező munkáját összehangoljuk úgy, hogy abból a vendégek a lehető legkevesebbet vegyenek észre. Egy működő szállodánál ez a legnehezebb. A legnagyobb feszültség a recepcióra és az értékesítő kollégákra hárul ilyenkor. A vendégeket igyekeztünk előre tájékoztatni, illetve a szobába tettünk egy kártyát kis csokoládéval, elnézést kérve a felújítással járó hanghatások miatt. Néhány esetben ez sem elegendő, szükség van a kollégák megnyugtató szavaira is.
A legnehezebb időszak a bontási időszak, mert az jár a legnagyobb hanggal. Amikor már elkezdődik az építési folyamat, mindezt könnyebb kezelni. Vezetőként a legnehezebb ilyenkor, hogy szinte 24 órában mindenkinek a rendelkezésére kell állni (vendégnek és kivitelezőnek egyaránt), és a lehető leggyorsabban dönteni a felmerülő problémákkal kapcsolatosan. Bármennyire is a legprofibb kollégák készítik elő a beruházást, sok minden a bontás során derül ki. Szerencsére a mostani kivitelezés során ez nagyon jól működött.
Milyen érzés végigkövetni a felújítást?
A bontási munkálatok befejezésével az egész emelet úgy nézett ki, mintha meztelenre vetkőztették volna, majd ahogy újra kezdett épülni (tapétázás, burkolás, csempézést, festés), mintha szép ruhát vett volna fel az épületrész.
Hétről hétre, majd már napról napra, ahogy követtük a munkálatokat egyre jobb és kellemesebb érzés fogott el bennünket. Mindig jó érzés látni, miképpen szépülünk, és ez feledteti a sok nehézséget és bizonytalanságot.
Mi jellemző az új stílusra?
Próbáltunk egy fiatalosabb kisugárzást megvalósítani. Városi szálloda vagyunk, és azok is szeretnénk maradni, megőrizve a városhoz való ragaszkodásunkat. Ezt úgy próbáltuk kifejezni, hogy a folyosóra Sopronról és környékéről szóló nagy képeket helyeztünk el. A felújított apartmant is „Kékfrankos Apartmannak” neveztük át.
Kíváncsi vagy, milyen lett a Hotel Sopron a felújítás után? További képeket itt találsz!
Próbáld ki a megújult hotelt, akár négylábú családtagjaiddal együtt! Foglaláshoz kattints ide>>