Tippek utazáshozBudapest és környékeNyári vakációUtazói történetek

„Halló, tessék, Piros vagyok, ez itt a Szallas.hu” – interjú Piros kulisszatitkairól

2 perces olvasási idő

Piros alig pár hónapja indult, de már van olyan videója, amit több, mint 450 ezren megnéztek. TikTok-on mutatja be a telefonos ügyfélszolgálat néha (sírva) nevetős mindennapjait, türelmét. Mindezt úgy, hogy közben a mi könnyünk is kicsordul a nevetéstől. Utánajárunk a kulisszatitkainak. Interjú Barbinek Paulával, a Szallas.hu TikTok-jának Pirosával.

Paula a Szallas.hu TikTok-ja mellett előadóművészettel foglalkozik, színészként és stand up humoristaként is találkozhattunk már vele. Többek között most arról beszélgettünk, hogyan éli meg Piros karakterét, milyen elvek alapján dolgozik, honnan inspirálódik, és milyen életet élne az általa játszott ügyfélszolgálatos, ha valódi lenne.

Az érettségi éve alatt  maga is dolgozott telefonos ügyfélszolgálaton, de nem csak emiatt tudja teljes átéléssel eljátszani a szerepet. Mutatjuk, hogyan alkot.

Barbinek Paula, amikor épp nem Piros

Blog.szallas.hu: Neked mit jelent Piros? 

Barbinek Paula: Nekem magát a Szallas.hu márkát jelenti. Egy makulátlan, vérprofi, intelligens fiatal lányt, aki kedves és türelmes. Nagyon sok ilyen szeretetteljes ember van a világon, mint ő.

@szallas.hu 2 néni jobban megérti egymást? 🤷‍♀️ #piros #ügyfélszolgálat #szallashu #utazás #vonat 👀 még több #irmanéni 👉 @szallas.hu ♬ original sound – Szallas.hu

Az ilyen emberek, mint Piros, minden problémát egyenlő alázatossággal, alapossággal, figyelemmel és szeretettel kezelnek. Szerintem sikerült elérni azt, hogy a karakter az ügyfélszolgálatosokat olyan tisztelettel és szeretettel ábrázolja, amilyet megérdemelnek. 

Tíz évvel ezelőtt én is dolgoztam telefonos ügyfélszolgálaton, később hajón is kipróbáltam magam. Hasonló lehet ez a munka az anyasághoz , amikor az a missziód, hogy állandóan készenlétben legyél, figyelj, és szívedet-lelkedet beleadva gondoskodj valakiről.

Hogyan lett Piros? A járvány előtti időszakban így hívták a Szallas.hu chatbotját. Innen a név.

@szallas.hu Nem lesz fagyi 😭 #ügyfélszolgálat #missred #piros #szallashu #utazás #vicces #anyuka ♬ eredeti hang – Szallas.hu

Blog.szallas.hu: Mióta játszod őt TikTok-on? 

Barbinek Paula: Az első megbeszélés 2022 januárjában volt. Majd a Piros-projektet idén márciusban kezdtük el. Először azt hittem, hogy nem lesz belőle semmi. Nagyon bátortalanul és kétségekkel tele vágtam bele. 

Blog.szallas.hu: Miért? 

Barbinek Paula: Nagyon nehéz az embereket rabságban tartani, de még nehezebb szabadon engedni őket. 

Olyan bizalmat és szabadságot kaptam a karakterek és a videók megalkotása során, ami megijesztett. Nem mondta meg senki, hogy mit kell mondanom szóról szóra. Később a sok bátorítás, és az, hogy mennyien nézik a videókat ezt feloldották. A mai napig van bennem kétség, amely nem baj, ha nem múlik el. Ha elhinném, hogy jó vagyok, akkor nem fejlődnék sehova. Én szeretek, és akarok tanulni. 

Blog.szallas.hu: Hogyan alkottad meg a szereplőket? 

Barbinek Paula: Ahogy improvizáltam, kialakult, hogy csak a betelefonálók lettek szélsőséges karakterek. Piros maradt civil, az ő személye nincs eltúlozva, ő nem karikatúra.

TUDTAD? Piros kitalált karakter, de a Szallas.hu valódi ügyfélszolgálatán jelenleg több, mint 50-en dolgoznak azon, hogy megkönnyítsék a foglalók életét. Minden nap reggel 9-től este 6-ig várják az utazók hívását, hogy segíthessenek nekik minden foglalással kapcsolatos ügyben. A telefon mellett ezen az e-mail címen is elérhetőek: szallas@szallas.hu.

Blog.szallas.hu: A saját ügyfélszolgálatos tapasztalatod is inspirált? 

Barbinek Paula: Saját tapasztalatok, de nem csak az ügyfélszolgálatos. Minden ember inspirál. Ezek a karakterek mi vagyunk. A buszon Irma néni velünk szemben ül. Ferit hívjuk, ha ki kell festeni a konyhát. Magam is tudok butaságot kérdezni adott esetben.

Minden karakteremmel tudok azonosulni, és megtalálom az igazságukat. Úgy vágok bele egy-egy videóba, hogy kitalálom a szereplőt, aztán a hátteret, majd elindítok egy felvételt és improvizálok. Sokszor magam is meglepődöm, hisz váratlan dolgok esnek ki a számon, azaz a karakterek száján. Később a hosszabb felvételekből vágom össze a videókat. 

@szallas.hu Haluci-haluci 🐟 #piros #szallashu #ügyfélszolgálat #vicces #utazás #halastó #nyaralás ♬ original sound – Szallas.hu

Blog.szallas.hu: Volt olyan negatív komment, amely szerint nem ér az ügyfelet parodizálni. Mit gondolsz erről? 

Barbinek Paula: Olvasom a kommenteket, hiszen fontos tudnom, jó-e az irány, ahogy dolgozom. Volt például, aki új ötletet adott. Összességében a kommentek 99 százaléka pozitív, talán egy vagy kettő volt, aki ezt mondta. 

Pont annyira szélsőségesek a karakterek és a szituációk, hogy ne vegye senki magára. A cél egyszerűen a szórakoztatás. 

Nekem nagyon fontos, hogy akkor is, ha butaságot kérdeznek a szereplők, vagy vicces az, ahogyan kérdeznek, mindenképp szerethetőek legyenek.  

A videókban többnyire mindenki pozitív. Nincs ítélkezés. Ha Piros minősítene, az nyilván nem lenne szimpatikus. 

Volt az a videó, amiben kiakadt. De az sem arról szólt, hogy „milyen hülye minden ügyfél”, hanem arról, hogy elfáradt és nem tud mindenre válaszolni. Arról, hogy ő is egy dolgozó ember, aki kimerülhet. Összességében szerintem minden karakter nagyon szerethető, és ez alapozza meg a videók sikerességét is.

@szallas.hu POV: a Szallas.hu ügyfélszolgálatán dolgozol 😎 #piros #szallashu #ügyfélszolgálat #nyár #munkaután #vicces #paródia ♬ original sound – Szallas.hu

Blog.szallas.hu: Megváltoztatta a karakter az életedet valamilyen módon? 

Barbinek Paula: Volt, hogy felismertek az utcán. Nagyon zavarba jöttem, de amikor fülig érő mosollyal elismerték Piros figuráját, már nem is mint alkotó voltam büszke. Meghatott, hogy örömet szerezhetek az embereknek. Sokat jelent, amikor azt írják, hogy „megérte felkelni” vagy „most jót nevettem, már jobb lett a napom”. A humor szerintem a legfontosabb dolog a világon.

@szallas.hu ♬ eredeti hang – Szallas.hu

Piros életútja (ahogy Paula megálmodta)

Hány éves?

23

Mióta dolgozik a Szallas.hu ügyfélszolgálatán?

Három éve, még diákként kezdett. Később váltott főállásra. Nagyon megszerette a munkáját, hivatástudattal dolgozik.

Melyek a fő személyiségjegyei?

Alapos, alázatos, tisztelettudó, befelé forduló és önzetlen személyiség. Hajlamos elfelejteni, hogy önmagára is fordítson időt. A magánéletében elveszett egy kicsit. Nem olyan magabiztos, mint amennyire a munkájában.

Mivel tölti szívesen a szabadidejét?

Meglátogatja a szüleit és a testvéreit, keresztrejtvényt tölt, olvas, főz, piacra jár, kertészkedik. Bélyeget és cicás matricákat gyűjt. 

Hol lakik?

Egy takaros kis lakásban a kutyájával, közel az irodához. Az otthonában rend uralkodik, talán egy kicsit túlságosan is tisztaságmániás.

Hová szokott utazni?

Ha teheti, természetközeli helyekre, vagy tengerpartra utazik, ahol túrázni, kirándulni is tud.

Piros kedvenc szállásai:

Még több szállástipp Pirostól >>

Kedvenc éttermei:

(Fotók: Szallas.hu)


Hogy tetszett a bejegyzés?
Tetszik
Tetszik
0%
Imádom
Imádom
0%
Vicces
Vicces
100%
Hűha
Hűha
0%
Nem tetszik
Nem tetszik
0%