Bár minden utazásban igyekszem megtalálni a jót, nem egyszer előfordult már, hogy a nagy kaland nem egészen úgy sült el, ahogy terveztük. Ma már a legtöbb gikszeren csak nevetünk, mert végül az adott helyzetből mégis sikerült valami jót kihozni, de akad azért olyan is, amit nem szeretnénk megismételni. Legrosszabb utazási élmények a teljesség igénye nélkül.
Íme az én legrosszabb utazási élményeim:
1. Betegség az utazás alatt
Ez az a dolog, amitől a legtöbben rettegnek. Meg persze az, hogy még az út előtt elkap valami nyavalya. Ha lehetne választani (sajnos nem lehet), akkor inkább az utazás előtt, mert egy idegen helyen, vagy idegen országban betegnek lenni igazi rémálom, hiszen azt sem tudja hirtelen az ember, mit kezdjen. Kétszer sikerült hasonló kellemetlen élményt begyűjtenünk, és ez nem az a kategória, amire szívesen emlékszünk vissza.
Az egyik alkalmával szerencsére már hazafelé tartottunk, és valószínűleg a repülőn kaptunk valami olyan ételt, amitől útitársamat és engem is napokig kínzott a hányás, hasmenés. Minden rosszban van valami jó, legalább itthon tört ki rajtunk a rosszullét, így már helyi orvos hazai gyógyszerekkel kezelt.
A másik ilyen eset kicsit kalandosabb: útitársam külföldön lett rosszul, és hirtelen nem is tudtuk az okát, mert a tünetek nem tipikusan a gyomorrontás tünetei voltak. Szédülés, gyengeség, általános rosszullét. A helyi turistáknak szánt orvosi intézményt keretük fel, ahol egy villámgyors labornak köszönhetően kiderült, fertőzött étel okozhatja a bajt. Infúzió, és helyi antibiotikum után szerencsére folytatni tudtuk az utat, de mondanom sem kell, nem kis pánikot okozott ez az egész.
Tipp: az utasbiztosításon sose spóroljatok! Nekünk itt nagyon jól jött, mert egyébként százezreket kellett volna saját zsebből kifizetnünk.
2. Megsérül a bérelt autó
Ez mindig nagy para, mert sok társaság kifejezetten rámegy arra, hogy a legkisebb karcolást is megfizetteti a bérlővel. Sajnos jártunk már úgy, hogy parkolóban meghúzták a hófehér bérkocsit, és csak reggel vettük észre, mikor indultunk volna. Ennek a sztorinak viszont happy end a vége, mert társaság nagyon korrekt volt, és ilyen kis karcolással nem foglalkozott.
3. Szállással kapcsolatos baklövések
Ez az a kategória, amit leginkább tudunk befolyásolni, hiszen mi választjuk, és kellő körültekintéssel a kellemetlenségek zöme elkerülhető. De mindig vannak kivételek, mint ahogy párszor már mi is megjártuk korábban. Ez pedig beárnyékolhatja az egész utazást. Arra nincs 100% garancia, hogy valóban azt kapja az ember, amit kért. Vagy mégis?
100% pénzvisszafizetési garanciás szállások >>
Ami végül jól sült el
Nagy izgalom mindig, hogy könnyen megtaláljuk-e a kiválasztott szállást. Portugáliában történt, hogy a GPS koordináták alapján egy olyan házban kellett volna laknunk, ami kívülről egy romhalmaz volt, és látszott rajta, hogy ott bizony már évek óta senki nem járt. Hirtelen arra gondoltunk, valami átverés áldozatai vagyunk, a díjat előre kifizettük, és alhatunk a híd alatt. Kicsit kérdezősködtünk, végül egy bárban nagyon segítőkészen előkerítették nekünk a tulajt, és kiderült a koordináta rossz, a szállás pedig egy nagyon klassz kis apartman. Itt tapasztaltuk meg először a portugálok vendégszeretetét, hiszen amíg vártunk a tulajra, addig mindenféle finomsággal vendégeltek meg minket, és egy forintot (eurót) sem fogadtak el érte.
A másik történet, amit szívesen idézünk fel, de akkor nagy riadalmat okozott, hogy az egyik nyaralás alkalmával az éjszaka kellős közepén sikerült kizárnom magunka az apartmanból. A tulajt nem értük el, így már felkészültünk, hogy a ház előtt alszunk a lépcsőn, de egy kedves szomszéd, aki egy kukkot se beszélt angolul, azonnal a segítségünkre sietett, és egy létra segítségével bemászott a nyitott ablakon, hogy belülről kinyissa nekünk az ajtót.
A kellemetlen sztorik
Bár a legkellemetlenebb utazási élményeim külföldhöz kötődnek, de nem mindig kell ilyen messzire utazni. Idehaza szintén apartmant béreltünk, amit úgy hirdettek, hogy saját konyhával, fürdőszobával rendelkezik. Eddig stimmelt is, csak azt felejtették ki a hirdetésből, hogy a két szobás apartman másik szobáját is kiadják vadidegeneknek, így a saját fürdő és konyha már nem is saját. Bár az utazás nagyon klassz volt, de a szálláson emiatt kifejezetten kényelmetlenül éreztük magunkat.
Voltunk már olyan helyen, ahol az erkélyajtót nem lehetett rendesen zárni. Erre a célra egy műanyag rúd szolgált, azzal lehetett belülről kitámasztani, hogy ne lehessen kintről nyitni. Hiába reklamáltunk, a probléma ezzel meg volt oldva, nem értették, mi a gondunk. Mindez egy olyan országban, ami nem a biztonságról híres, kifejezetten kellemetlen.
A legmegdöbbentőbb azonban mégis az volt, mikor az egyik hotelben éppen az ottjártunkkor tartottak csótány és rovarirtást, ami önmagában még elfogadható, az már kevésbé, hogy az elpusztult rovarok két napig hevertek a fürdőszoba padlóján. Talán, ha nem reklamálunk, még most is ott lennének… Nem, nem valami elmaradt országról beszélek, ez Európában történt. Sajnos ilyen is van. Az már csak hab a tortán, hogy onnantól attól rettegtünk, nehogy esetleg a csomagunkban haza is hozzunk egy, két kelletlen utast.
Az utóbbi időben viszont szerencsére ilyen szituációk nem fordultak elő. A Szallas.hu ugyanis garanciát vállal arra, hogy minden úgy legyen, ahogy az a 100% garanciás akciójukban résztvevő szálláshelyek adatlapján található. Ha mégsem, akkor pénzvisszafizetési garanciát vállalnak.
Erről további részletek itt >>
Szállásajánló:
Családbarát hotelek 100% garanciával >>
Belföldi szálláshelyek 100% garanciával >>
Neked mi a legrosszabb utazási élményed?
(fotók: szallas.hu, shutterstock)